Typicky mohou nastat čtyři hlavní možnosti, i když díky "dvojím souřadnicím" se vše bude z hlediska postupu zpracování hodně překrývat.
Tedy dle typu katastrální mapy mohou nastat čtyři případy, ale jen první dva se týkají přímo dvojích souřadnic:
1.Mapa DKM
2.Mapa KMD
3.Mapa analogová (budou existovat ještě několik let, než budou všechny vektorizovány na KMD)
4.Mapa KM-D (jsou vedené mimo programy ISKN v souřadnicích SK)
Musím se přiznat, že zatím nemáme případy 3. a 4. do podrobnosti promyšlené, abychom je v tuto chvíli mohli zahrnout do nápovědy. Zatím jsme na žádné problémy nenarazili, ale je možné, že bude nutné tyto případy také podrobně popsat v této dokumentaci programu. V této chvíli se však budeme věnovat hlavně případům 1. a 2., kde je dopad dvojích souřadnic největší, dá se říci zásadní.
1. Mapa DKM
Mapa DKM bude typicky obsahovat většinou body KK[3], kde jsou souřadnice obrazu (SOBR) a polohy (SPOL) shodné. Zde se vlastně poloha neřeší a postupuje se naprosto shodně jako dosud. Import a export tabulek SOBR a SPOL zařídí program automaticky. V těchto případech lze plně použít automatické Navržení změn, protože se jedná o "topologicky čistou" kresbu splňující vše potřebné pro maximální automatizaci tvorby GP.
Ovšem i mapa DKM může obsahovat body nižší přesnosti s KK[4 až 8], získané přepracováním map nižší přesnosti. V tom případě, se logika práce nad takovou kresbou (vytvořenou nad body KK[4 až 8]) téměř shoduje s logikou tvorby v mapě DKM, viz níže.
2. Mapa KMD
Mapa KMD bude naproti tomu typicky obsahovat body s KK[4 až 8], kde obecně je poloha bodů v terénu jinde, než je jejich obraz ve stejné souřadnicové soustavě na mapě. Zatím naprostá většina bodů mít měřené souřadnice v terénu mít nebude.
Postupem času však budou i tyto mapy obsahovat čím dál tím více upřesněných bodů, které budou mít také KK[3] a obraz v mapě shodný s polohou, tedy v tomto případě, se zase bude postup podobat tvorbě v prostorech s DKM. Mapy KMD by také měly být vektorizovány poměrně složitým postupem, který by měl zajistit maximální možnou přesnost, je tedy možné, že u velké množství GP půjde "kreslit" do mapy bez přizpůsobení změny mapě.
Jak vyplývá z tohoto popisu, není rozdělení logiky tvorby GP dle typu mapy úplně nejvhodnější. Pro oba typy map je totiž v ISKN použit stejný program a tak se tvorba GP v obou případech z velké části překrývá. Pokusíme se tedy najít jiné logické rozdělení, založené spíše na postupu prácí v programu GEUS.