Mnoho funkcí vyžaduje identifikaci nějakého prvku na obrazovce pomocí myši, například pro jeho editaci. Takovou základní funkcí je například samotná funkce pro označování prvků jako vybraných po jednom. Viz tlačítko v panelu nástrojů:
Po stisknutí tohoto tlačítka se ve stavovém řádku zobrazí výzva "Vybírej objekty". Po kliknutí na nějaký objekt myší, se tento objekt zvýrazní (při standardním nastavení programu se zobrazí bílou barvou). V případě, že kresba není příliš hustá je to celkem jednoduché. Avšak v případě, že je kresba hustá, může být v okolí bodu, kam bylo kliknuto myší, více prvků. V takovém případě může program zvýraznit jiný prvek, než měl uživatel na mysli. Příkaz však není nutné přerušovat a opakovat, stačí i bez změny polohy myši pouze stisknout prostřední tlačítko myši (viz také Myš v grafické části GEUSu) nebo klávesu [F2] a program se pokusí vybrat jiný prvek v okolí. Přesnost s jakou je zapotřebí ukázat do blízkosti požadovaného objektu je dána hodnotou Identifikace pixely v následujícím nastavení:
Systém identifikace je velice podobný systému popsanému v kapitole Režim dochytávání, tam se však jedná o funkci pro získání souřadnic bodu (pro kreslení, pro výpočet...), zde se jedná o identifikaci obecného grafického prvku, který je již nakreslen. Zde tedy nastavený režim dochytávání nemá žádný vliv.