Navigation:  Základní postupy > Práce s kresbou - kreslení >

Identifikace prvku myší

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Mnoho funkcí vyžaduje identifikaci nějakého prvku na obrazovce pomocí myši, například pro jeho editaci. Takovou základní funkcí je například samotná funkce pro označování prvků jako vybraných po jednom. Viz tlačítko v panelu nástrojů:

 

_bm3

Po stisknutí tohoto tlačítka se ve stavovém řádku zobrazí výzva "Vybírej objekty". Po kliknutí na nějaký objekt myší, se tento objekt zvýrazní (při standardním nastavení programu se zobrazí bílou barvou). V případě, že kresba není příliš hustá je to celkem jednoduché. Avšak v případě, že je kresba hustá, může být v okolí bodu, kam bylo kliknuto myší, více prvků. V takovém případě může program zvýraznit jiný prvek, než měl uživatel na mysli. Příkaz však není nutné přerušovat a opakovat, stačí i bez změny polohy myši pouze stisknout prostřední tlačítko myši (viz také Myš v grafické části GEUSu) nebo klávesu [F2]  a program se pokusí vybrat jiný prvek v okolí. Přesnost s jakou je zapotřebí ukázat do blízkosti požadovaného objektu je dána hodnotou Identifikace pixely v následujícím nastavení:

 

_bm4

Systém identifikace je velice podobný systému popsanému v kapitole Režim dochytávání, tam se však jedná o funkci pro získání souřadnic bodu (pro kreslení, pro výpočet...), zde se jedná o identifikaci obecného grafického prvku, který je již nakreslen. Zde tedy nastavený režim dochytávání nemá žádný vliv.