Před začátkem vytváření kresby je dobré si rozmyslet, jak bude strukturovaná. Na správné struktuře a hlavně rozdělení do vrstev záleží mnohdy další použitelnost kresby, viz Práce s vrstvami. Pokud se kresba špatně rozdělí do vrstev nebo se špatně rozdělí barvy, může být později dost velký problém provést správný výstup kresby na papír. U vytváření kresby pro pozdější export do formátu VKM je dokonce nutné naprosto přesně dodržet vlastnosti jednotlivých typů grafických prvků.
Například je vhodné umístit všechny prvky výškopisu do samostatné vrstvy, aby bylo možné provést samostatný výstup polohopisu. V případě vytváření geometrického plánu je nutné umístit do samostatné vrstvy minimálně všechny prvky, které se mají objevit pouze v náčrtu a ne na samotném GP: značky plotu, "kloboučky" na kolečku značky mezníku, atd.
Rozmýšlet si strukturu před každou zakázkou je velmi pracné. Navíc struktura některých zakázek je tak složitá, že udržet ji "v hlavě" je téměř nemožné. To jsou například práce pro katastr nemovitostí s následným požadavkem na výstup do formátu VKM, viz Práce s formátem VKM.
Proto GEUS obsahuje podporu pro správné strukturování kresby, tzv. styly kresby. Jde o to, že určitá množina vlastností pro nastavení vytvářené kresby se pojmenuje a pak se všechny tyto vlastnosti nastaví jen zvolením tohoto jména stylu. Například se vytvoří styl pojmenovaný Vlastnická hranice, jeho zvolením se pak v jednom kroku nastaví správná vrstva, barva a typ spojnice. Lze také vytvořit styl Jméno sídla, který nastaví vrstvu, barvu, typ fontu, velikost fontu, atd. Vytváření stylů je popsáno dále.
V rámci všech různých typů zakázek, které běžný zeměměřič vytváří, by však takových stylů kresby bylo zapotřebí tak mnoho, že by se práce s nimi stala také nepřehlednou. Proto lze ve GEUSu definice stylů ukládat do samostatných definičních souborů, které lze kdykoliv načíst nebo uložit. Definiční soubory pro některé typy prací jsou součástí instalace programu GEUS, viz Ovládání stylů a Seznam stylů....