Tento soubor musí mít příponu *.DKK. Jeho vytváření je plně na uživateli a GEUSu jeho přípravu zatím nijak nepodporuje. Jedná se o prostý textový soubor v následující struktuře, kde povinným oddělovačem je středník. K jeho vytvoření případně doplnění lze využít funkci Předpřiprav DKK z KKR.
Příklad takového souboru:
PL;L;LP;"neco"
KP;L;KK;"pokus jedna"
POC;L;KON;"vlastnická hranice"
START;L;KONEC;"cesta"
TP;T;"styl textu"
ZN;Z;"styl značky"
Kód kresby
První údaj je hodnota kódu kresby, který se popisuje. Pravidla pro používání kódu kresby byla zmíněna již v předchozí kapitole Spojovaní bodů přes jejich kódy. Kódy v tomto souboru tedy musí odpovídat zvolenému přístupu ke kódu (pevná délka nebo proměnná délka). Dalším pravidlem je, že se kód v tomto souboru nesmí opakovat nebo bude jinak nalezena vždy jen jeho první definice. Kód se nesmí opakovat ani jako ukončovací kód linie. Pokud chcete rozkreslit více prvků stejného kódu najednou, použijte index kódu (viz Spojovaní bodů přes jejich kódy).
V případě, že je zapnut přepínač První číslice za kódem je index kódu, nesmí kód obecně obsahovat číslice na posledním nebo prvním místě bez ohledu na způsob tvoření kódu (viz Počet znaků kódu).
Typ grafického prvku
Druhý údaj je typ grafického prvku. V současné verzi umí program dle kódů nakreslit tyto 3 druhy prvků linie, text a značka. Další údaje záleží na typu grafického prvku:
L - linie
3. údaj ... ukončovací kód linie, která začala tímto kódem
4.údaj ... styl kresby z definice stylů (seznam stylů musí být již načtený v konfiguraci stylů - viz Styly - Nastavení).
T - text
3.údaj ... styl kresby z definice stylů, tam jsou definovány všechny vlastnosti textu), samotný text je pak definován v Kódovací soubor kresby.
Z - značka
3. údaj ... styl kresby z definice stylů, tam jsou definovány všechny vlastnosti značky včetně samotné značky - Styly - Nastavení
Typ grafického prvku může ještě obsahovat i znak pro orientaci cyklické značky, viz Cyklické značky v kódované kresbě.
Ukončovací kód linie
Vyskytuje se pouze u typu prvku linie. Může mít libovolnou hodnotu, ale nesmí být duplicitní k jakémukoliv dalšímu kódu kresby. Pokud je použit index kódu (První číslice za kódem je index kódu) musí být index použit i ukončovacího kódu linie.
Styl kresby
Styl kresby v GEUSu obecně obsahuje mezery, tedy v rámci tohoto souboru musí být uzavřen do uvozovek, tento oddělovač nelze změnit a protože se jedná o definiční soubor je v programu zadán napevno.